De teksten zitten er nu zo goed in, we versmelten alsmaar meer met het lijf van ons personage,... tijd om beter naar elkaar te luisteren. Om de draad van het stuk beter op te pikken en vast te knopen aan je personage.
Dat is de manier om het stuk duidelijker over te brengen naar de theaterbezoeker. En hoe beter die het begrijpt, des te meer ruimte hij heeft om de grappen te absorberen. en om te genieten. Dus bananen uit de oren, en naar elkaar luisteren.
Hebberige liefde, redelijke liefde, gekochte liefde, hopeloze liefde. Vuur en vlam of zachtgekookt. Al deze liefdesnuances komen terecht in de meedogenloze farcemachinerie van Georges Feydeau, een ketting van oorzaak en gevolg. Rekenkundig en niet te stoppen. Recht naar de afgrond. Maar botsen is leerrijk en voor één iemand echt pijnlijk: de sigaar!De Sigaar is een bewerking van Le Dindon. Toneelgroep Boven De Berg speelde het op 21-22-23-28-29 mei. Deze blog is de geschiedenis van de productie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten